|
Leden ´09
|
|
|
Krátké video -
průjezd!
Enjoy it! |
|
|
|
|
|
Celkový pohlede na nynější stav. Přístrojovku jsem rozšířil o voltmetr,
chybí mi už jen tlak oleje, ale to nechám až na novou verzi. Za
ochranné oblouky musím vyrobit šikovné víko a "vanu" pro odkládání
povinné výbavy a dalších drobných předmětů. |
|
|
|
|
Obr. vlevo - jelikož nepoužiji držák náhradního kola, nebylo čím
podepřít zadní čelo blatníku - vyřešil jsem to stavitelnými dřevěnými
špalíky. |
|
|
Montáž zadních světlometů a hradla nádrže. Jako světla jsem se rozhodl
použít LandRoverácké, líbí se mi a jsou cenově velmi dostupné - 6 lamp
včetně poštovného cca 1200,- Kč. Montáž snadná a vypadaj moc pěkně :-) |
|
|
|
|
Druhý nejočekávanější moment (hned po první jízdě :-) převážení! Bál
jsem se toho jako čert kříže. Vlastně byly tři důvody, proč jsem nešel
do stavby Kaipana 57 - 1. Hmotnost, 2. Cena, 3. Turbomotor. No
představa, že by to vážilo přes 700kg by mne položila... No, nebudu
napínat ve stavu, jak je vidno na fotkách je to 610kg (včetně náplní,
3/4 nádrže a 22kg baterie, kterou tam mám jen na zkoušení ele.
soustavy) + dalších 20-40kg mat., které tam ještě přijdou namontovat
(blatníky, držáky, šrouby a matice, ochranné oblouky atd.). Tzn. že by
se konečná celková hmotnost mohla pohybovat mezi
630 - 650 kg, což je při použití 2.0 Pinta a
zadní nápravy ze Sierry moc pěkná hodnota. |
|
|
|
|
Na fotce vlevo - předek s blinkrama a chladič zatím ještě bez "ozdobné"
mřížky
Přístrojovka - konečně načisto - no, toto je taková
nouzová varianta. Až se zase v budoucnu objeví nějaké finance - tuto
vyříznu, osadím překližkovou, očalouněnou s kompletní sadou přístrojů.
Ale sám za sebe mohu říci, že i tato se mi líbí. |
|
|
|
|
Příruba byla původně nastříkaná barvou i zevnitř. Nevím za jakým účelem,
ale hodinka leštění a broušení Dremlem mne nátěru zbavila. Ještě jsem na
nové těsnění nanesl vrstvičku silikonu. Doufám, že už je po problému.
No, jak je vidno na fotce vlevo, jeden problém tu ještě je! Karburátory
spolu s fitrem sání se nevejdou po kapotu :-( To znamená buď novou
přírubu nebo díru v kapotě - prozatím budu volit možnost druhou, ale
fyzicky ji provedu až nakonec celé stavby... třeba se najde ještě jiné
řešení. |
|
|
A zde byl hlavní problém, proč my motor nešlapal na 4 válce.
Příruba se lehce opřela o čidlo teploty vody a došlo k
drobné netěsnosti, motor si přisával na 1. a 2. válci
falešný vzduch... Přírubu jsem vyrovnal a zbývající
nerovnost doufám vyrovná těsnění spolu s vrstvou silikonu. |
|
|
Při první projížďce se mi "přechlastával" motor při
přeřazování - mrknul jsem na hlavní trysky - 155, 157,5,
155, 157,5 - tyto hodnoty mne moc neuspokojily. Buď jsou
trysky převrtané na jednotnou hodnotu nebo má každý válec
jiný příděl směsi... musím je nechat v servisu přeměřit. |
|
|
Únik vody ze zátek - zkusím přidat do chladící kapaliny SONAX, lehounce
mi totiž taky prosakuje chladič... |
|
|
Olej lehce prosakoval a měl jsem podezření na únik vody do oleje - to se
naštěstí nepotvrdilo, ale s novým těsněním motor šlape jako hodinky a
předcházející příznaky prosaku jsou pryč... Sada těsnění mě přišla na
cca 600Kč včetně poštovného z GB :-) |
|
|
|
|
|