|
2.0 FORD Sierra
'85-'93
Motor (kód) |
Vyráběn |
Rozvod |
Počet |
Objem válců |
Max. výkon |
Max. toč. moment |
Vrtání/zdvih |
Kompr. poměr |
Příprava směsi |
Katalyzátor |
|
|
|
válců/ventilů |
cm3 |
kW(PS) při 1/min |
Nm při 1/min |
mm/mm |
|
|
|
2,0 HC (NES) |
|
OHC |
4/8 |
1993 |
74(100)/5400 |
153/4000 |
90,82/76,95 |
9,2:1 |
Weber 2V |
neřízený |
2,0 HC (NET) |
|
OHC |
4/8 |
1993 |
77(105)/5200 |
157/4000 |
90,82/76,95 |
9,2:1 |
Weber 2V |
|
2,0i Kat. (N4B) |
od 1987 |
OHC |
4/8 |
1993 |
74(100)/5100 |
154/4000 |
90,82/76,95 |
8,5:1 |
Ford vstřikování |
řízený |
2,0 (NAE) |
|
OHC |
4/8 |
1993 |
57(78)/4500 |
143/2800 |
90,82/76,95 |
8,2:1 |
|
|
2,0i (N4A) |
|
OHC |
4/8 |
1993 |
85(115)/5500 |
160/4000 |
90,82/76,95 |
9,2:1 |
Ford vstřikování |
-/neřízený |
2,0 (N8A) |
|
DOHC |
4/8 |
1998 |
80(109)/5600 |
174/3000 |
86,00/86,00 |
10,3:1 |
Weber TLD |
|
2,0 (N8C) |
|
DOHC |
4/8 |
1998 |
77(105)/5500 |
170/3000 |
86,00/86,00 |
10,3:1 |
Weber TLD |
neřízený |
2,0i (N9A) |
|
DOHC |
4/8 |
1998 |
92(125)/5500 |
174/2500 |
86,00/86,00 |
10,3:1 |
Ford vstřikování |
|
2,0i (N9C) |
|
DOHC |
4/8 |
1998 |
88(120)/5500 |
171/2500 |
86,00/86,00 |
10,3:1 |
Ford vstřikování |
řízený |
Hmotnost cca 139kg
2.0 FORD Sierra DOHC |
Tuning DOHC |
Velice povedený nástupce SOHC.
Má velice dobré parametry výkonu a kroutícího momentu spojené s nízkou
spotřebou. V sierrách velice oblíben. Co se týče použití v replikách 7,
zde se neuchytil z důvodu oblíbenosti SOHC, které má výkonový potenciál
cca 150 koní bez nějakých velkých úprav a existence převážné většiny
tuningových kitů na SOHCéčko.
Přesto
se tento motor dá přemluvit i na vyšší výkon (viz
Tuning DOHC), ale
částečně to postrádá smysl z těchto důvodů:
-
vzhledem ke dvěma vačkám 2x vyšší
náklady na jejich výměnu za ostřejší oproti SOHC
-
výkonový potenciál podobný jako SOHC
s vyššími náklady
-
když DOHC, tak raději Zetec s
potenciálem cca 150k - 220k (se spoustou kitů a dílů na trhu)
|
2.0 FORD Sierra SOHC |
|
Dříve nejpoužívanější motor v replikách, který pomalu ustupuje
modernějším ZETECům
a DURATECům.
Ale to nic nemění na situaci, že pokud
někdo netouží po výkonu nad 150koní a chce něco levnějšího do své
repliky, tak s čistým srdcem může šáhnout po tomto evergreenu.
Zde musím podotknout, že tuning je oproti dvouvačkovému Zetecu levnější
pouze v tom, že tento motor má jednu vačku, jinak u většiny dílů si
můžete dát rovnítko - svody+tlumič cca stejně, úpravy hlavy nastejno,
ventily - zde je cena poloviční 8V proti 16V (Zetec však používá ventily
velkých průměrů, které jsou dostačující pro výkony do 200koní), WEBERY
se používají stejné, jakožto příruba sání je za podobnou cenu.
Standardní vačky točí kolem 6000ot/min oproti std Zetec cca 7000ot/min -
zde vidím vedle hmotnosti motoru (oproti Zetecu je o 24kg težší)
největší nevýhodu - vzhledem k zpřevodování Typ 9 je vhodnější,
aby motor točil kolem 7000ot/min (dosažené časy 0-100km/h či 0-400m, kde
je potřeba řadit co nejméně). |
|
Vstřikovací verze má strop někde
kolem 120-130 koní (pokud samozřejmě nechceme do motoru investovat větší
finance) s upravenou hlavou (snížení cca o 1,6mm, vyleštění),
přepracovaným sériovým sáním, nové svody 4-2-1 nebo 4-1 a přemapovanou
ECU.
Karburátová verze
Od
motoru s vyleštěnou sníženou hlavou a osazený dvěma karburátory WEBER
40DCOE můžeme očekávat výkon cca 120 až 130 koní.
Pokud přidáme vačku 288/298°, kompletně odladěná výfukový systém 4-1 s
trombonem, odlehčený setrvačník, zabroušené ventily s vyleštěnými
kanály, tak můžeme očekávat 150-175 koní (175koní dle Jiřího
Horáka stavitele replik Lotusu 7
NECRA z
Brna).
|
|
Servisní a
opravárenský manuál pro FORD Sierru SOHC a DOHC |
|
|
|
|