2.0 FORD Sierra '85-'93
Motor (kód) Vyráběn Rozvod Počet Objem válců Max. výkon Max. toč. moment Vrtání/zdvih Kompr. poměr Příprava směsi Katalyzátor
      válců/ventilů cm3 kW(PS) při 1/min Nm při 1/min mm/mm      

2,0 HC (NES)

  OHC 4/8 1993 74(100)/5400 153/4000 90,82/76,95 9,2:1 Weber 2V neřízený
2,0 HC (NET)   OHC 4/8 1993 77(105)/5200 157/4000 90,82/76,95 9,2:1 Weber 2V  
2,0i Kat. (N4B) od 1987 OHC 4/8 1993 74(100)/5100 154/4000 90,82/76,95 8,5:1 Ford vstřikování řízený
2,0 (NAE)   OHC 4/8 1993 57(78)/4500 143/2800 90,82/76,95 8,2:1    
2,0i (N4A)   OHC 4/8 1993 85(115)/5500 160/4000 90,82/76,95 9,2:1 Ford vstřikování -/neřízený
2,0 (N8A)   DOHC 4/8 1998 80(109)/5600 174/3000 86,00/86,00 10,3:1 Weber TLD  
2,0 (N8C)   DOHC 4/8 1998 77(105)/5500 170/3000 86,00/86,00 10,3:1 Weber TLD neřízený
2,0i (N9A)   DOHC 4/8 1998 92(125)/5500 174/2500 86,00/86,00 10,3:1 Ford vstřikování  
2,0i (N9C)   DOHC 4/8 1998 88(120)/5500 171/2500 86,00/86,00 10,3:1 Ford vstřikování řízený

Hmotnost cca 139kg

2.0 FORD Sierra DOHC Tuning DOHC

Velice povedený nástupce SOHC. Má velice dobré parametry výkonu a kroutícího momentu spojené s nízkou spotřebou. V sierrách velice oblíben. Co se týče použití v replikách 7, zde se neuchytil z důvodu oblíbenosti SOHC, které má výkonový potenciál cca 150 koní bez nějakých velkých úprav a existence převážné většiny tuningových kitů na SOHCéčko.

Přesto se tento motor dá přemluvit i na vyšší výkon (viz Tuning DOHC), ale částečně to postrádá smysl z těchto důvodů:

  • vzhledem ke dvěma vačkám 2x vyšší náklady na jejich výměnu za ostřejší oproti SOHC

  • výkonový potenciál podobný jako SOHC s vyššími náklady

  • když DOHC, tak raději Zetec s potenciálem cca 150k - 220k (se spoustou kitů a dílů na trhu)

2.0 FORD Sierra SOHC  

Dříve nejpoužívanější motor v replikách, který pomalu ustupuje modernějším ZETECům a DURATECům. Ale to nic nemění na situaci, že pokud někdo netouží po výkonu nad 150koní a chce něco levnějšího do své repliky, tak s čistým srdcem může šáhnout po tomto evergreenu.

Zde musím podotknout, že tuning je oproti dvouvačkovému Zetecu levnější pouze v tom, že tento motor má jednu vačku, jinak u většiny dílů si můžete dát rovnítko - svody+tlumič cca stejně, úpravy hlavy nastejno, ventily - zde je cena poloviční 8V proti 16V (Zetec však používá ventily velkých průměrů, které jsou dostačující pro výkony do 200koní), WEBERY se používají stejné, jakožto příruba sání je za podobnou cenu.

Standardní vačky točí kolem 6000ot/min oproti std Zetec cca 7000ot/min - zde vidím vedle hmotnosti motoru (oproti Zetecu je o 24kg težší) největší nevýhodu - vzhledem k zpřevodování  Typ 9 je vhodnější, aby motor točil kolem 7000ot/min (dosažené časy 0-100km/h či 0-400m, kde je potřeba řadit co nejméně).

 

Vstřikovací verze má strop někde kolem 120-130 koní (pokud samozřejmě nechceme do motoru investovat větší finance) s upravenou hlavou (snížení cca o 1,6mm, vyleštění), přepracovaným sériovým sáním, nové svody 4-2-1 nebo 4-1 a přemapovanou ECU.

 

Karburátová verze

Od motoru s vyleštěnou sníženou hlavou a osazený dvěma karburátory WEBER 40DCOE můžeme očekávat výkon cca 120 až 130 koní.

 

Pokud přidáme vačku 288/298°, kompletně odladěná výfukový systém 4-1 s trombonem, odlehčený setrvačník, zabroušené ventily s vyleštěnými kanály, tak můžeme očekávat 150-175 koní  (175koní dle Jiřího Horáka stavitele replik Lotusu 7 NECRA z Brna).

 

 
Servisní a opravárenský manuál pro FORD Sierru SOHC a DOHC