Zetec FORD 1.8 a 2.0                                                                                                                                                                                   

Výkon: 115-130 koní @ 5700-6000rpm

Výkonový potenciál: od 160 do 250 koní

Kroutící moment: 170 - 185Nm @ 3750-4500rpm

Hmotnost: 115kg

Dostupnost: výborná :-) na vrakovištích za cca 15 tis. Kč, nový z GB od 43 tis. Kč

 

 

Jeden z nerozšířenějších motorů v replikách Lotusu 7. Relativně nízké náklady na pořízení, dostupné tuningové díly ve formě kitů renomovaných značek, či jednotlivých dílů a velký výkonový potenciál z něho dělají opravdu vynikajícího adepta na zástavbu (však mně taky čeká v garáži :-)

 

Tuning motoru

Nejdříve si musíme vybrat, jestli chceme jít cestou vstřiků nebo karburátorů - je to jen otázka financí a filosofie. Potenciál karburátoru je cca od 160 do 210 koní a v cenách od 65 do 125 tis. Kč pokud se budeme držet kitů. U vstřiků je to od 180 do 250 koní v cenách od 120 do 330 tis. Kč

 

Jak na 160 koní s karburátorem                      nákladny: od 65 tis. Kč kit verze GB

Na  160 koní (u 1.8 cca 150) se člověk dostane velice snadno, když základní jednotku zbaví sériového sání a svodů. Svody zamění za systém 4-1 (komplet výfukový systém cca 14 až 20 tis.Kč). Motor nechá dýchat přes dva Webery 45DCOE (20 až 25 tis. Kč) +  nová příruba (4 až 6tis. Kč). Vhodné je též odlehčit setrvačník :-) Celý kit (bez výfukových svodů) včetně ECU, kabeláže atd. je možné sehnat v GB cca od 65 tis. Kč.

 

výkon v BHP, kroutící moment v lb/ft (přepočet na Nm * 1,35)

 

Jak na 200 koní se vstřikováním                  nákladny: od 100 tis. Kč  kit verze GB

Oproti verzi s karburátorem se zde používá k dopravě paliva do válců vstřiků a vzduch proudí do motoru pro každý válec zvlášť skrze samostatnou škrtící klapku (cca 20 tis. Kč) (v sérii je použito sání s jednou škrtící klapkou). Dále je nutno snížit hlavu pro dosažení kompresního poměru 11:1, použít ostřejší vačkové hřídele (Stage 1 cca 15 tis. Kč za obě), ECU včetně kabeláže (cca 25 tis. Kč). Kompletní kit vychází cca na 100 tis. Kč.

 

výkon v BHP, kroutící moment v lb/ft (přepočet na Nm * 1,35)

Jak na cca 150 - 160 koní zn. Levněji!!!                     náklady: od 10 tis. Kč

V současné době se na GB replika scéně nejčastěji používají místo klasických DellOrto či Weber karburátorů repasované motocyklové (ať už z Yamahy R1 nebo z Kawasaki ZZR apod.)

Firmy www.chestersportscars.co.uk a www.boggbros.co.uk nabízejí repasovné karburátory i se svody v ceně cca od 10 do 12 tis. Kč.

Firma Chestersportscars http://www.tiger-super-cat.co.uk/csc/carbkit.htm též nabízí kompletní verzi se zapalováním, programovatelnou ECU, morbike carbs, svody aj. cena cca 27tis. Kč. - tato cena je vzhledem k cenám ostatních systémů (od 46 tis. výše) naprosto bezkonkurenční!

 

Další ještě levnější cesta je vydražit motocyklové karburátory na Ebay - cca kolem 3tis. Kč je běžná cena a nechat si udělat svody přímo na míru. Velikosti trysek na Zetec se dají se dají objevit na internetu.