|
Sezóna ´11 |
|
|
- výběr/nákup motoru - o typu jsem nemusel dlouho
přemýšlet! Jelikož jsem chtěl hodnotu výkonu nového motoru oproti
Pintu minimálně zachovat (nejlépe ovšem opět pár koníků přidat) a
samozřejmě přidat plošší křivku kroutícího momentu nejlépe od 2 do 7
tis. ot., při běžném ježdění markantně snížit spotřebu na hodnoty
kolem 8-10l/100km.... vyšlo mi použít místo karburátorů vstřikování
a z motorů hliníkový dvouvačkový Duratec. Nezanedbatelná úspora
hmotnosti, při současném splnění všech mnou kladených požadavků, ale
to bude ještě dlouhá cesta....
|
|
|
- prodej motoru - nešlo odolat, motor byl
vyšlechtěn spíše pro ultimativní použití, pro běžné ježdění bych se
musel vrátit k menším karburátorům.... při plné specifikaci měl
motor spotřebu 14-17l a pokud jste popojížděli v běžném provozu,
dával hodně najevo, že mu to není vhod. Prostě převodovka je takto
poskládaná a běžné ježdění se odehrává mezi 2 - 3 tis. otáček a
motor chtěl 4 - 7 :-) Doufám, že se mu bude v novém působišti dařit.
Hodně štěstí!
|
|
|
- když jsem uviděl graf z brzdy, spadla mi čelist... očekával jsem
výkon někde mezi 150-160 k a toto mne příjemně překvapilo (168 k)...
samozřejmě, je to syrový výkon, bez nějakého většího ladění. Hlava
by ještě chtěla snížit o nějaký ten mm a s nastavením karburátorů by
si taky chtělo více vyhrát, hlavně co se týče průběhu kroutícího
momentu mezi 1500 - 3000 ot./min
- vlevo nahoře jsem dal k dispozici porovnání se standardním
neupravovanými Pintem, mým motorem a tou samou specifikací laděnou
od firmy Vulcan... s výsledkem jsem více než spokojen
|
|
|
|
|
- celý den jsem věnoval časování vačky - zajezdil a
pohrál jsem si pěkně... posunul jsem původní časování o 8° - nirvána
po dosažení 4000 ot/min, jako když se otevřou stavidla. I na čtyřku
v zatáčce nebyl problém protočit kola, člověk si musí začít dávat
pozor na hraní si s plynem .-)
- nastavení motoru je dost agresivní - díra kolem
2500 ot., ale jakmile se motor přehoupne přes tři, tak táhne jako
lokomotiva a ve čtyřech tisících začíná teprve nirvána, která
nepolevuje do 7 tisíc (omezovač nastaven na 7,5 tis. ot./min)
- s otevřeným diff při současném poměru
výkon/hmotnost není možno odstartovat bez časové ztráty (nedostatek
trakce i přes lepivé R888), proto čas z 0-100 nešel nijak rapidně
dolů, ovšem max. stoupla na 193km/h a časomíra na 1000m se zastavila
na čase 26,5s (186km/h)
|
|
|
|
|
- motor se sníženou vanou - zvýšila se kapacita
oleje za současně zvýšené světlosti
- je to znát i na té vaně - ta minulá byla po
nějakém čase pěkně poškrábaná a zohýbaná... u této můžu říci, zatím
bez kontaktu!
|
|
|
- vanu jsem snížil jednoduchým odříznutím vrchlíku a přivařením
plechu jako dno a bočnic
|
|
|
|
|
|
|
- hlava osazena ventily specifikace GP1 (44mm/38mm)
- poté, co jsem při instalaci větších karburátorů
nezaznamenal, žádnou změnu ve výkonu ve vyšších otáčkách, bylo
jasné, že jedinou restrikcí jsou právě ventily, kanálky byly již
zvětšeny na začátku úprav
|
|
|
- původní 9,2kg těžký setrvačník jsem nechal
stáhnout na soustruhu (celý "přečnívající" prstenec)... výsledkem je
setrvačník o hmotnosti 5,5kg
- pokud bych chtěl ještě lehčí, musel bych již
začít hmotu odvrtávat (soustružení by už dále příliš zeslabilo
konstrukci) a vyvažovat - myslím, že 5,5kg je vhodný kompromis
vzhledem k ceně .-)
|
|
|
|