Sezóna 2015 |
|
|
|
|
|
Sériové vačky z 2.0 HE 16V, které jsou připraveny na přebroušení na nový
profil. Nebude to nic divokého... jen max zdvih a trvání, co se vejde
nad sériové písty bez kapes na ventily. Nové vačky stojí dvojnásobek než
přebroušení, takže volba nebyla těžká :-) a tuner z GB je velmi zkušený
a vstřícný. Uvidím, jak se vše povede. Max výkon bych chtěl mít v
rozmezí 7 až 7,5 tis. otáček a ve spojení s STčkovou hlavou s
průchodnějším sacím traktem očekávám výkon 210+ a to bude pro mne
poslední úprava na motoru! Už nynější výkon kolem 185 koní je více než
dostatečný, ale chybí mu gradace v horním pásmu otáček a to je velká
škoda :-) |
|
|
|
Po návratu ze Slovenska se mi rozpadl tlumič výfuku. Vytvořil jsem
odolnější přírubu a napěchoval novou náplň. |
|
|
Fotka mého Tigeru s Pavolovým sprint speciálem Tiger S6. |
|
|
Po prvních pár stovkách najetých km jsem se rozhodl ještě pro měkčí
pružiny na zadní nápravu. Místo 200 lbs 7" jsem koupil 140 lbs 8". Jízda
je komfortnější. |
|
|
Dočasné filtry vzduchu, než vymyslím něco lepšího. Tyto docela berou
výkon ve vyšší otáčkách. Kolik? To se dozvím až na brzdě. |
|
|
|
|
Po úspěšných testech, kdy jsem zjistil, že náprava funguje jak má, jsem
se pustil do plechařiny. Postupně vzniknou dva zavazadelníky - první
je vpředu, za opěradly sedaček, volně přístupný a druhý je nad nádrží
přístupný otevřením víka v integrovaném blatníku - v původní konfiguraci
se Sierra nápravou v tomto prostoru byla umístěna nádrž. Ta se
momentálně nachází níže a v rovině s diff, a tak se podařilo získat
velice cenný prostor pro ukládání věcí. |
|
|
Zapůjčená ohýbačka plechu. Díky, Tome! |
|
|
Instalace motoru do rámu. |
|
|
Pohled na vanu usazenou na motor. I nejnižší olejový filtr prodávaný na
Duratec bohužel přesahuje profil vany (může za to redukce na čidla).
Pzn. později: Podařilo se mi sehnat přes
kolegu filtr z motocyklu BMW, který je ještě nižší. |
|
|
Zkrácení sacího koše cca 5 mm nade dno olejové vany. Do profilu koše je
třeba vypilovat žlábek, aby v každém případě koš sál olej v dostatečném
množství.
|
|
|
Původní plechová nádrž, aniž bych to nějak plánoval, přesně sedí
do prostoru mezi rám pro diff a zadní integrovaný blatník. Do
budoucna přemýšlím tuto 30 l z ocelového plechu (hmotnost 11,2 kg)
nahradit 40 l z Al plechu a hmotností pod 5 kg. Mojí pýchou je
sehnaná hadice na propojení vstupního hrdla a nádrže. Je za pár liber a
slouží perfektně. Jen jsme musel převařit hrdlo nádrže na opačnou
stranu. |
|
|
|
|
|
|
Disky, které používám, jsou jedny z mála 13", pod které se vejdou zadní
kotoučové brzdy ze Sierry (jinak dělané pro 15" kola). Jediné, co je
potřeba upravit je vratná pružina ruční brzdy. |
|
|
|
|
Tlumiče Protech 11" jsem dal dozadu jen na zkoušku. V budoucnu
budou na přední nápravě a dozadu dám místo nich 14". Vzadu potřebuji
delší zdvih. Pružiny jsou 2.25" s tvrdostí 200 lbs. |
|
|
Detail uložení zadního tlumiče s pružinou. |
|
|
Pár fotek rámu na kolech s již hotovou zadní nápravou. |
|
|
|
|
|
|
Detail zadní nápravy.
|
|
|
Kotoučová brzda na místě. |
|
|
Chybička se občas stane. Těhlice vyrobená podle knížky byla určená pro
bubnové brzdy. Musel jsem tedy pomocí flexi odříznout upínací desku a
pootočit ji o 45°, aby nekolidovalo upevnění čelistí kotoučové brzdy s
horní částí těhlice. |
|
|
|
|
Zkusmo jsem otočil ramena přední nápravy do té správné polohy.
Bohužel se později ukázalo, že světlost je pouhopouhých 40-60 mm, což si
vyžadovalo to nejtvrdší nastavení utlumení nápravy a i poté docházelo ke
kontaktu vany s vozovkou. |
|
|
Tady jsem si ještě hrál, aby kolo vyšlo správně do blatníku. |
|
|
Vpravo je vidět již posvářená klec pro diff s držákama pro ramena
náprav. Vlevo detail souběhu výztuží pod horní příčkou. Samotnou
nápravu jsem měl spočítanou a rozkreslenou podrobně, ale samotné
uchycení do rámu a jednotlivé výztuže jsem vymýšlel ad hoc. |
|
|
Sváry jsem vařil mým letitým invertorem Gysmo 160 s přidaným Tig hořákem
- zde je v detailu svár CrMo trubky a nerez plechu jako držáku
stavitelného ramene dolní nápravy. Rameno jsem udělal co nejširší
jsem mohl - vlevo pohled zevnitř auta, jak to bude vycházet rozměrově. |
|
|
Zkusmé měření, kam asi přijde diff a jak to bude vycházet s nápravou. |
|
|
Držáky náprav jsem nařezal z U jeklu 50x50 mm. Svrtáno na mé
"stojanové" vrtačce narex - ta mne životem provází již od puberty :-) |
|
|
Sestavené spodní rameno nápravy. Největší důraz jsem kladl na dobrou
seřiditelnost geometrie nápravy přímo na autě. |
|
|
Přípravek pro svaření dolního a horního ramene nápravy.
|
|
|
Po všemožných potížích s olejovým hospodářstvím jsem se rozhodl
zainvestovat do originální vany - tato je od Tigerracing. |
|
|
|
|
Porovnání domečků ložisek z verze pro bubnové brzdy a pro kotouče...
|
|
|
Demontáž a identifikace samosvorného diferenciálu. Z identifikačních
kódů jsem moc moudrý nebyl, neseděly mi do žádných tabulek... po
demontáži víka diff na mne bliklo vyražené číslo 3.92. Doteď jsem jezdil
otevřený 3.62 a s delšími kvalty jsem byl spokojený... uvidíme, co
zkrácení kvaltů provede. Diff jsem poskytl novou náplň, víko
přetěsnil a dotáhl. Doufám, že bude sloužit k mé nejlepší
spokojenosti... samosvorný diff mi chyběl už od prvopočátku, kdy jsem s
Tiger vyjel v roce 2009... má pro mne větší význam než samotná přestavba
motoru z Pinta na Duratec! |
|
|
|
|
Kdybych chtěl, mohl jsem z mého Tigera Cat E1 udělat zkrácenou verzi...
stejně dlouhou, jako ostatní "sedmičky".... ale tím bych přišel o
zavazadlový prostor navíc a původní vzhled E1. Poloha diff na obou
fotkách naznačuje, o kolik je Cat E1 delší oproti sedmičkám cca 200 mm. |
|
|
Jak začít? Trocha měření a přemýšlení, jak by to asi celé mohlo
vypadat.... a které části rámu bude třeba odříznout a které naopak
zůstanou... |
|
|
Od kamaráda Tomáše jsem si zapůjčil tento super stůl. Bez něho by byla
celá přestavba značně složitá... s ním to byla procházka růžovým sadem
:-) Teď už jen zbylo odstrojit celou záď a s pomocí malého jeřábu
dostat Tigera na stůl. |
|