Sezóna 2017 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tady je porovnání standardního motoru Duratec se sáním AT Power proti
nové hlavě z 2.3 a ostré vačce 282° (bohužel ještě se sáním GSXR s
restriktivními filtry vzduchu). Rozjezd jsem musel provádět na II.
rychl. stupeň u ostré vačky, protože pneu nadmíru prokluzovaly |
|
|
|
|
|
|
Konečně jsem měl chvilku a sundané přední okno... stejná specifikace
auta, stejný den, stejný nájezd na dálnici, bezvětří. Do 150
neměřitelný rozdíl a potom se nůžky začínají rozevírat - na V.
rychlostní stupeň to dělá rozdíl kolem 10 - 12 km/h. |
|
|
|
Kolize filtru a kapoty. Zatím to nevadí, ale nějaký vzduch to odebere a
časem by se filtr prodřel... budu to muset vyřešit buď přelaminováním
kapoty nebo ... a nad tím se budu muset zamyslet :-) |
|
|
|
|
Zkoušel jsem tvrdší pružiny ve spolupráci s měkčíma. Bohužel pocitově to
není ono. Nastvení my vyhovuje spíše měkčí pružina v celém rozsahu
propružení se stejnou charakteristikou... toto řešení by vyžadovalo
ještě delší tlumiče než mám. |
|
|
Upravené ovládání přívěr pro vyvedení plynového lanka s bowdenem do
boku. Trošku jsem si s tím musel hrát, z vrchu zase vadila vstřikovací
lišta. |
|
|
|
|
|
|
Po montáži filtru jsem zjistil, že umístění mechanismu ovládání přívěr
není ideální a posílá bowden s plynovým lankem přímo do filtru - ten se
potom láme a z vrchu ho potom ještě skřípne kapota :-/ tudy by to
nešlo... Snímek vpravo nahoře - k montážním šroubům je špatný
přístup. Taky si s tím mohli více pohrát, když celé sání navrhovali na
zelené louce!!! |
|
|
|
|
Green giant - průtok 420 ccm/min @3bary - světlejší
zelená a snímek vlevo nahoře je originál Bosch, tmavší a snímek vpravo
nahoře je čínská náhražka. Té se vyhněte. Cena je přívětivější, bohužel
ze čtyř vstřiků dva protékaly - nepoužitelné. |
|
|
|
|
Umístění throttle position sensoru. Klasický snímač s třemi vývody -+
signál. |
|
|
Sání AT power připevněno na motoru. |
|
|
Měl jsem prasklé okno... jelikož jsem nemohl použít původní rám, který
jsem zničil při demontáži (silikon je prevít), zkusil jsem toto
jednodušší řešení a moc se mi líbí. Místo rámu kolem celého okna
používám jen bočnice a celkově to celé auto opticky odlehčí... miluji
jednoduchá a bezpracná řešní složitějších problémů .-) |
|
|
Vlevo... to by člověk nevěřil, kolik modifikací sacího
koše Ford v jednotlivých verzích Duratecu vymyslí... už jsem narazil na
čtyři! Vpravo ... moje řešení umístění čidel pro
měření teploty a tlaku oleje... abych měl vůbec nějakou světlost a
nepřišel o olejový filtr na první díře, používám tento s motocyklu BMW. |
|
|
No a součástí pístů byly i tyto ojnice Arrow... pro můj výkon
jednoznačně naddimenzované, ale std ojnice by vyšší otáčky nedaly a nové
ojnice byla bezpečnostní pojistka... |
|
|
|
|
V jedné dražbě se mi podařilo vyhrát tyto písty Omega - opravdu těžko se
shánějí za slušnou cenou - tyto jsou použité z Caterhamu R500, kompresní
poměr 11,7:1 a mají vybrání pro vačky s vyšší zdvihem... |
|
|
|
|
Pohled zezadu, vpravo je vidět, jak je to řešeno bez hřídelky - přímo na
přívěře jsou vyfrézovány hřídelky s co nejmenším profilem... takže pár
procent tam oproti přívěře s hřídelkou bude, ale že by to dělalo 10 %
průtoku vzduchu, to si nemyslím :-) |
|
|
A tu je máme... AT Power - shaftless direct to head... krásný kus
strajařiny |
|
|
Můžu si hrát s délkou sání pomocí různých délek sacích nátrubků...
bohužel přes ty kratší nenasadím filtr vzduchu... |
|