Sezóna 2017

   
   
   
  Tady je porovnání standardního motoru Duratec se sáním AT Power proti nové hlavě z 2.3 a ostré vačce 282° (bohužel ještě se sáním GSXR s restriktivními filtry vzduchu).
Rozjezd jsem musel provádět na II. rychl. stupeň u ostré vačky, protože pneu  nadmíru prokluzovaly
 
   
  Konečně jsem měl chvilku a sundané přední okno... stejná specifikace auta, stejný den, stejný nájezd na dálnici, bezvětří.
Do 150 neměřitelný rozdíl a potom se nůžky začínají rozevírat - na V. rychlostní stupeň to dělá rozdíl kolem 10 - 12 km/h.
 
Kolize filtru a kapoty. Zatím to nevadí, ale nějaký vzduch to odebere a časem by se filtr prodřel... budu to muset vyřešit buď přelaminováním kapoty nebo ... a nad tím se budu muset zamyslet :-)  
Zkoušel jsem tvrdší pružiny ve spolupráci s měkčíma. Bohužel pocitově to není ono. Nastvení my vyhovuje spíše měkčí pružina v celém rozsahu propružení se stejnou charakteristikou... toto řešení by vyžadovalo ještě delší tlumiče než mám.
Upravené ovládání přívěr pro vyvedení plynového lanka s bowdenem do boku. Trošku jsem si s tím musel hrát, z vrchu zase vadila vstřikovací lišta.
Po montáži filtru jsem zjistil, že umístění mechanismu ovládání přívěr není ideální a posílá bowden s plynovým lankem přímo do filtru - ten se potom láme a z vrchu ho potom ještě skřípne kapota :-/ tudy by to nešlo...
Snímek vpravo nahoře - k montážním šroubům je špatný přístup. Taky si s tím mohli více pohrát, když celé sání navrhovali na zelené louce!!!
Green giant - průtok 420 ccm/min @3bary - světlejší zelená a snímek vlevo nahoře je originál Bosch, tmavší a snímek vpravo nahoře je čínská náhražka. Té se vyhněte. Cena je přívětivější, bohužel ze čtyř vstřiků dva protékaly - nepoužitelné.
Umístění throttle position sensoru. Klasický snímač s třemi vývody -+ signál.
Sání AT power připevněno na motoru.
Měl jsem prasklé okno... jelikož jsem nemohl použít původní rám, který jsem zničil při demontáži (silikon je prevít), zkusil jsem toto jednodušší řešení a moc se mi líbí. Místo rámu kolem celého okna používám jen bočnice a celkově to celé auto opticky odlehčí... miluji jednoduchá a bezpracná řešní složitějších problémů .-)
Vlevo... to by člověk nevěřil, kolik modifikací sacího koše Ford v jednotlivých verzích Duratecu vymyslí... už jsem narazil na čtyři!
Vpravo ... moje řešení umístění čidel pro měření teploty a tlaku oleje... abych měl vůbec nějakou světlost a nepřišel o olejový filtr na první díře, používám tento s motocyklu BMW.
No a součástí pístů byly i tyto ojnice Arrow... pro můj výkon jednoznačně naddimenzované, ale std ojnice by vyšší otáčky nedaly a nové ojnice byla bezpečnostní pojistka...
V jedné dražbě se mi podařilo vyhrát tyto písty Omega - opravdu těžko se shánějí za slušnou cenou - tyto jsou použité z Caterhamu R500, kompresní poměr 11,7:1 a mají vybrání pro vačky s vyšší zdvihem...
Pohled zezadu, vpravo je vidět, jak je to řešeno bez hřídelky - přímo na přívěře jsou vyfrézovány hřídelky s co nejmenším profilem... takže pár procent tam oproti přívěře s hřídelkou bude, ale že by to dělalo 10 % průtoku vzduchu, to si nemyslím :-)
A tu je máme... AT Power - shaftless direct to head... krásný kus strajařiny
Můžu si hrát s délkou sání pomocí různých délek sacích nátrubků... bohužel přes ty kratší nenasadím filtr vzduchu...