Úpravy či změny provedené již během stavby oproti základu

 

 Popis Co si od toho slibuji
 Brzdový kit Wilwood Powerlite

4 pístkové lehoučké brzdové třmeny spolu s vrtanými kotouči slibují nižší hmotnost spolu se zlepšením brzdných vlastností - vzhledem k ceně - bezkonkurenční! Tento konkrétní set je jako náhrada za původní ze Sierry.

   Strmé řízení
2.7 ration hřeben s pastorkem

Hřeben s pastorkem pro skříň řízení Ford Sierra bez posilovače. Sníží počet obrátek volantu z původních 3,8 na krásných 2,7. Co mám ze zkušenosti od jiných - pod 2,4 obrátek s malým volantem je to pro běžné ježdění příliš namáhavé - většina se shodla na poměru 2,8. Takže za tu cenu nádhera a ideální pro rychlou korekci přetáčivých smyků .-)

Steering wheel Volant 
11" SPK alcantra black

 

Rozměry 27-30cm jsou kompromisem pro strmé skříně řízení mezi prostorem pro nastupování a vynakládanou silou na otáčení volantem během pomalé jízdy (parkování, popojíždění).

25cm je asi příliš málo a původních 37cm je jako od náklaďáku - no ještě uvidím, než zakoupím tento volant, budu mít chvíli možnost jezdit s 32cm klasickým "rallyovým", který se dával do škodovek v 80. letech - třeba ušetřím 4tis. :-)

 

  Quick release 

Odnímatelná nába volantu

 

Vycvakávací volant byl vždy můj sen :-) Jednak zlepší nastupování do vozu (bez ohledu jak malý či velký je volant) a dále bude sloužit jako bezpečnostní prvek proti případným nenechavcům, kteří by se snažili s vozem odjet - vycvaknout a volant s sebou!

 

  Gearlever extension 

Již pracuje. Čistě "jen" posune řadící páku z pod prostoru palubovky (docela prekérka hledat řadičku pod palubovkou) blíže k řidiči a volantu.

Očekávám zlepšení komfortu  a zároveň možnost jinak uspořádat palubovku (protažení palubovky až k tunelu).

Competition Gear Lever

Oproti sériové řadičce tato poskytuje zkrácené dráhy řazení.

ZX6R Carbs ZX6R karburátory

včetně sání

Vynikající náhrada za DCOE45 - tyto přetryskované motocyklové karburátory (ať už Keihen nebo Mikuni) nabízejí nižší cenu, hmotnost, snadnější seříditelnost (o ladění Weberů kolují legendy) a při vyšším výkonu zkonzumují menší množství paliva! Co více si přát :-)

Jednoznačná volba ve chvíli kdy se pustím do přestavby motoru. Cenu lze samozřejmě stáhnout níže - použitelné motorbike carbs se dají na Ebay sehnat od 1500Kč do 4000Kč - nasledně je třeba najít nějakého človíčka co vládne hliníkem a svářečkou a je patřičně zručný (svody musejí být zevnitř naprosto hladké bez ostrých hran) a na svody si za patřičně nízký bakšiš troufne - práce musí být odvedena kvalitně, jinak je finanční úspora jenom hypotetická a případná ztráta koní by v přepočtu několikrát přesáhla cenu zaplacenou za kvalitní svody od BogBros!

 

Exhaust Svody výfuku 4-1

 

V původních restriktivních svodech a výfuku ze Sierry se ztrácí cca 10-20koní v závislosti na plnění (když použiji na klasickou EFI, tak budu rád, když získám navíc těch 10 koní... spíše 5).

Prostě všechno souvisí se vším - když se začne "dělat" motor, je to proces komplexní, jen tak využiji veškeré vstupy (výfuk, sání, hlava, vačky...) efektně a efektivně.

 

Camshaft kit KCFR33K

3000-7500rpm, 300/297deg

3000-7000rpm .442" LIFT, 300/297deg DURATION, KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE

Dle mého ideální vačka pro relativně lehkého Tigera a 8 ventilové Pinto...

   Úpravy hlavy

   

  1. Snížení hlavy pro dosažení kompresního poměru 10,5:1 (bezpečná to hodnota pro sériové písty - vyšší hodnota by již vyžadovala písty kované);

  2. Vyleštění kanálků, odstranění a zaoblení všech hran a výstupků;

  3. Změna geometrie ventilů.

MJL Ignition MJL zapalování Zapalování využívající dílů z Fordu Mondea či Focusu. Zde je  použit snímač otáčení spolu s ozubeným kolem 36-1, které je umístěno na klikovém hřídeli.

Jednoduše je možné vytvářet si vlastní mapy tzv. 3D (hodnoty z polohy škrtící klapky TPS - nebo senzoru MAP, otáčky a předstih) či 2D (TPS či MAP se nebere v potaz) a ideálně si upravit hodnoty předstihu dle potřeb motoru... či uživatele.

Nižší spotřeba a vyšší výkon oproti klasickému distributoru - ovšem je nutno dobře napsat mapu .-)