Převodovky                                        

Pro repliky Sevenů se v drtivé většině používá převodovka Typ 9 a to z těchto důvodů:

dobrá dostupnost, nízká cena, spolehlivost a to nejdůležitější - Typ 9 je užší než MT75 (tzn. běžné rámy jsou dělané na použití Typ 9 a pro MT75 je nutno je trochu upravit)

.... samozřejmě pro MT75 mluví nižší hmotnost, modernější konstrukce a možnost přenosu vyššího výkonu, ale je s tím nutno počítat při výběru typu stavebnice a případně vybrat tu, která je pro MT75 vhodná - Tiger CAT E1 tou stavebnicí není :-) takže můj výběr byl snadný - Typ 9!

 

Typ 9
První Fordův pětikvalt postavený na základě Typu E. Tato převodovka se převážně používá pro konversi na pětistupňovou pro starší automobily. Některé starší typy byly použity s integrovaným domečkem (bellhousing), ale častěji narazíte na verze s odnímatelným domečkem (bellhousing).

Max. přenášená síla přibližně 200 koní.

Hmotnost - 39kg.

Převodové poměry: 1st: 3.65 2nd: 1.97 3rd: 1.37 4th: 1.00 5th: 0.82

K nalezení v:

  • Capri 1.6/2.0 od 02/83
  • Capri 2.8 od 11/82
  • Sierra 1.6/1.8/2.0 do 12/88 (nebo do 93 v modelech s SOHC motorem)
  • Sierra XR4i
  • Sierra XR4x4 2.8

Quick shift - levná úprava pro zkrácení drah (cca25%) řadící páky

 

MT75
MT75 je pětistupňová převodovka nahrazující Type 9. Dostupná v 2wd a 4wd provedeních.

Max. přenášená síla přibližně 250 koní.

Hmotnost - 30kg.

Převodové poměry: 1st: 3.89 2nd: 2.08 3rd: 1.34 4th: 1.00 5th: 0.82 Rev: 3.51

K nalezení v:

  • Sierra 2wd od 12/88 (modely s DOHC motorem)
  • Granada 2wd od 12/88
  • Sierra XR4x4
  • Sapphire/Escort Cosworth 4wd
  • Granada 2.9 4x4