19. Mezinárodní sraz Seven Klubů

Prvně bych chtěl poděkovat pořadatelům a účastníkům srazu za úžasný zážitek z celého srazu. Zadruhé před pořadateli hluboce smekám za tak báječně zvládnutou akci - děkuji!!!

Touto akcí dá se říci začala naše životní etapa "Seven" - byl to naprosto úžasné uvedení nebo ještě lépe seznámení mé partnerky se Sevenem a vůbec se vším okolo, co život s tímto "autem" obnáší.... ale abych začal od začátku...

V pátek 29.5 jsme se měli hlásit v areálu Darovanský Dvůr - víkend před tímto srazem jsem měl domluvené ježdění na okruhu v Sosnové, které jsem musel odříci, protože mi jaksi chyběl motor a přední okno ... všechno se nějak zpožďovalo. Měsíc před 19. srazem jsem zjistil, že motor hází olej jak vrchem tak spodem... pustil jsem se do oprav s tím, že se všechno do srazu stihne bez větších problémů... po diagnostikování problému, jsem se rozhodl komplet překopat hlavu (což jsem plánoval až přes zimu) a došlo i na výměnu pístních kroužků ...

V Po - mi mělo dorazit objednané tvrzené sklo do předního okna  -firma se omluvila s tím, že sklo dodají za týden... to jsem nemohl dopustit, abych prvních 1000 mil trápil Katku na srazu bez předního skla, když bylo hlášené deštivé počasí (stačilo, že nemáme natahovací střechu a ani bočnice :-) Nechal jsem si tedy uříznout obyčejné autosklo, které mi bylo přislíbeno na středu.

Ve středu (dva dny před srazem) jsem zkompletoval přetěsněný motor (úpravy viz. technické údaje mého Tigera) naložil ho do svého kombíka  a jel si ke sklářům vyzvednout uřízlé sklo - naštěstí se dnes žádné komplikace nevyskytly! Dostat motor z kufru včetně převodovky a vložit ho do rámu mi dalo pěkně zabrat a hrál jsem si s tím (v jedné osobě) cca 4 hodiny. Do noci jsem potom kompletoval zbytek Tigera - nejtěžší je vždy nasunout převodovku na kardan, kdy balancuji s kompletním motorem v rámu na malém dřevěném špalíku...

Čtvrtek byl ve znamení dotahování šroubů, kontroly všech dílů a silikonování okna. Přimontovat ho na své místo už naštěstí nezabralo tolik času. První nastartování motoru po úpravách připadlo  na odpoledne - motor naskočil a již ze zvuku bylo patrné zklidnění a trochu odlišný zvuk. Při kontrole průsaku oleje jsem zjistil, že protéká čidlo tlaku oleje - naštěstí ho měli skladem v nedalekém Auto-In (čidlo bylo nové, ale asi během manipulace s motorem a převážení z místa na místo došlo k poškození...) - jinak vršek byl kompletně suchý a jen kolem měrky na olej bylo znát lehký průsak, ale to se dořeší až v budoucnu. Nahrubo jsem seřídil spojku a vzhledem k počasí (hustě pršelo) jsem nechal ostatní na pátek dopoledne a jal se "zbavit" svých milovaných ratolestí a odvezl je k babičkám na hlídání.

Den 1.

Páteční dopoledne (zatím suché i když předpovědi počasí zněly děsivě) jsem věnoval krátkým testovacím jízdám, abych seřídil spojku, zkontroloval brzdy a zjistil, jak šlape motor po úpravě.

Do tří tisíc jsem zaznamenal nepravidelný chod jen kolem 2500ot za min (hlučné sání s občasným výstřelem)- zátah byl podobný, co jsem si pamatoval z jízd cca před měsícem se sériovou vačkou, volnoběh jsem nastavil na 1000 ot - pod již nebyl tak pravidelný. Ale pravá "nirvána" začala od 3 tisíc výše. Motor se jakoby zklidnil, sání se ztišilo a zátah je dechberoucí pokračující až k 6500 ot., kde jakoby zvolní, ale ochotně pokračuje až do omezovače, který mám nastavený zatím na 7tis. Otestování bylo jenom zběžné, krátké po zahřátí motoru - přeci jenom jsou nové pístní kroužky a je potřeba je trochu zajet... zbytek dopoledne jsem věnoval seznamování s kosmetikou Turtle wax, kapotou a několika metrů hadrů na leštění... na přední sklo jsem aplikoval přípravek na odpuzování vody... no holt jedem bez stěračů ...

Naplánovali jsem si, dle dešťových srážek na radaru, že bude ideální vyjet něco málo po obědě kdy se přes nás přehnala jedna srážková vlna a ta druhá ji bude následovat s několikahodinovým zpožděním... zde jsem si dovolil zaspekulovat, že bychom mohli mezi těmito vlnami dokličkovat bez většího zmoknutí z Hradce Králové až do Darovanského Dvora. Cestu jsme zvolili klasicky po staré cestě podél dálnice na Prahu, dále po Jižní spojce a zase podél dálnice po staré...

 

 

.... postupně doplním až do úplného doplnění :-)