Stavební diář

Léto ´09
  • laminátování nádechu sání na kapotě
  • měření výkonu na motorové brzdě - Falcon Racing
  • upgrade podvozku - předek i zadek byl osazen stavitelnými tlumiči SPAX
  • ladění karburátoru
  • no a hlavně se jezdilo a testovalo.... nejenom stavbou a vylepšováním člověk je živ! V krásném počasí jet Tigerem je nádhera a člověk se kochá a užívá si to... když lehce prší nebo je namoklo, tak je to především zábava např. při driftování .-)
Duben ´09
  • GREAT!!! registrace úspěšná... zatím na polských značkách... české, až si na ně našetřím :-)
  • nafoceno pár fotek... vždycky jsem si myslel, jak je jednoduché nafotit auto, ale opak je pravdou, jenom najít pěkné místo, kolik dá práce... nám se to nepovedlo až tak, jak jsem si představovali, chtělo by to nějaký pěkný asfaltový úsek... někdy příště
  • motor mi začal házet olej... měrkou i vrškem, doufám, že to budou jenom gufera ventilů - rovnou udělám přestavbu hlavy na kterou jsem se chystal až o zimní přestávce - snížení hlavy - chtěl bych se dostat s kompresním poměrem na cca 10 až 10,5:1, vačka bude KentCam FR33 300/297deg a v neposlední řadě úprava kanálků pro lepší průtok...
Březen ´09
  • budíky od ETB na svých místech
  • zabudovány a zapojeny světýlka na palubovce
  • rally volant ze Škodovky vyměněn za nový potažený alcantrou
  • připevněny pásy
  • výfukové svody spojeny s tlumičem výfuku trubkovou sponou - toto rozebíratelné spojení mi umožní přehazovat výfuky - ten stávajíc nechám jako sportovní a pro běžné cruisování zkusím vyladit něco tiššího :-)
  • pravý přední blatník přenastaven tak, aby nebyl v kontaktu při plném rejdu se svody výfuku
  • auto prošlo měřením geometrie a seřízení světel - geometrii jsem si dělal v garáži svépomocí a na laserech mi pouze vše zkontrolovali a mohli jenom konstatovat vše OK - docela mne to překvapilo, nějaké odchylky jsem přeci jenom čekal
  • Tiger byl převážen v kovošrotu - potvrzená hmotnost 640kg
  • auto připraveno na registraci!!!
  • najeto prvních 12km - zážitek :-)
Únor ´09
  • trochu jsem se podíval na střívka karburátorům - hlavní trysky měly zajímavé hodnoty 2 trysky 155  a 2x157,5  - co z toho vyplývá? Buď někdo použil různé trysky a převrtal je na jednu hodnotu (ideální varianta) nebo mi jde do každého válce jiná směs! Nebudu napínat, trysky jsem měl v autodílně na průtokoměru a hodnoty jsou perfektní 167 na třech a čtvrtá měla 165. Drobná úprava jehlovým pilníčkem a i tato hodnota poskočila na 167. Podle barvy svíček mi tedy vychází, že směs není ani chudá a ani bohatá, tedy ideální :-) co více si přát... uvidíme po osazení vzduchovými filtry, ale ještě předtím budu muset karburátory synchronizovat mezi sebou;
  • dorazy řízení jsou na svém místě - použita trubka PVC instalatérská trubka - drobná práce s pilníkem a vše sedí jak má;
  • Pig ears (prasečí ouška) - specialitka modelu Cat E1 od Tigera - zakrytí pronikajících ramen nápravy ze Sierry do prostoru řidiče a spolujezdce - trocha násilí, spoustu nýtů  a siliconu;
  • palubovka byla osazena táhlem sytiče (dárcovské auto - UAZ 459 :-) - pero jsem koupil za 8 Kč ze Škody 120, bowden ze Sierry
  • vyřezány prostupy kapotou pro svody a pro vzduchový filtr
  • osazeny zrcátka
Leden ´09
  • stále řeším problém, co se nefunkčními válci - tlaky jsou vzorové, na studeném motoru v rozmezí 11,5 až 11,7 Baru
  • po demontáži hlavy jsem zjistil, kde byl problém .-) 1. a 2. válec jednoduše nemohly běhat, protože si přisávaly falešný vzduch z důvodu nerovnosti příruby sání
  • znovu jsem se vrhl na přístrojovku... opět nanečisto :-)
  • přišly zadní světlomety z Land Roveru - instalace do zadního blatníku
  • po Vánocích se mi povedlo koupit 4 domácí váhy za výprodejovou cenu - okamžitě jsem převážil Tigera a s výsledkem jsem více než spokojen - potvrdilo to mé teoretické výpočty...
  • opět přístrojovka - tentokráte načisto
  • no a přesně po dvou letech (roce stavby) od nákupu stavebnice jsem se projel!!! Zážitek nepopsatelný, byl jsem rád, že mi nic neupadlo :-), všechny spoje držely, motor šlapal výborně, jen ještě musí karburátory seřídit a osadit filtrem. Bez něho jsou reakce na plyn, či při řazení neadekvátní...
  • ještě mne čeká udělat dorazy na hřebenu řízení - při max rejdu se zde kola opírají
Prosinec ´08
  • řeším problém proč neustále běží jenom dva válce - 3. a 4. (už se připojil i 2. - problém je ve snímači polohy klikového hřídele a ozubeném kole - neběhá zcela ideálně po kružnici a při oddálení od senzoru dochází ke zkreslování údajů pro řídící jednotku)

  • řídící jednotku jsem napíchl na PC

  • dorazily disky a pneumatiky (typické zimáky :-)

Listopad ´08
  • díly dorazily!!!

  • elektrika natažena a zdá se být funkční

  • první pokusy o natočení motoru - běží, ale jen jako dvouválec :-(

Říjen ´08
  • spasování středního dílu kapoty, kapoty a nosu kvůli lícování a poloze chladiče v nose kapoty

  • nová poloha tyče řízení

  • alternátor a klínový řemen definitivně na místě

  • dorazily mi díly z RallyDesignu - Wilwood brake kit, řadička s hlavicí, prachovky a hřeben řízení s pastorekm

  • namontováno "ostré řízení", Wilwood brake kit, čerpadlo Facet...

  • je konec října a ještě jsem neobdržel díly z GB na které čekám od srpna... už mi dochází má bezedná trpělivost - minulý týden se mi dušovali, že výfukové svody už jsou zavařeny a tak nebrání nic tom to vše zabalit a poslat - to bylo 27.10. Jsem tedy moc a moc zvědavý, kdy balíček dorazí... jestli vůbec! :-(

  • díky nedodaným stěžejním dílů je má práce na autě omezená a tak se více věnuji přestavbě podkroví  a schodiště - na listopad mám vyšetřenou dovolenou, tak jestli se vše povede a díly dorazí, zavřu se do garáže a zkusím s tím pohnout - mým cílem je bublající motor :-)

Září ´08 Srpen  jsem trávil spíše  prací na zahradě a kolem domku. Koncem srpna a začátkem září jsem objednal pár dílů z GB a doufám, že přijdou co nejdříve - celá stavba mi teď visí na elektroinstalaci, která ještě nedorazila :-( ...prý to brzdí dodávka svodů výfuku.
  • spasování zadního integrovaného blatníku
  • nába volantu - řízení
  • zapalování - dorazilo z GB a pustil jsem se do instalace snímače polohy klikového hřídele
  • snímač klikového hřídele na svém místě
Únor ´08
  • levá bočnice definitivně ustavena
  • zkouška usazení výfukové soustavy
Leden ´08
  • pokus o montáž alternátoru
  • montáž Gearlever extension
  • nádrž
Prosinec ´07
  • sestavení přední nápravy s novými silentbloky
  • montáž tyče řízení a volantu
  • montáž motoru a převodovky
  • přání pěkných Vánoc
Listopad ´07
  • ustavena zadní náprava a zkompletováno brzdové vedení
  • montáž přední nápravy
  • stříkání dílů přední nápravy
Říjen ´07
  • hlavní předsevzetí vyčistit motor a zadní nápravu se pomalu naplňuje
  • začínám vybírat barvy pro nátěr - vede u mne černá hammeritka - lesk - má někdo lepší tip?
  • po týdnu jsem se opět dostal na hodinku do garáže - leštění brzd. válečku, jeho upevnění spolu s pedálem

Září ´07

  • přes víkend jsme s tátou a dědou vytěžili pár dílů ze Sierry

  • pokračoval jsem ve stříhání hliníkových plechů, bohužel je málo času a tak to pokračuje velmi velmi pomalu

  • mezitím se tátovi povedlo vydolovat ze Sierry motor s převodovkou a tak ho mám v garáží na jeřábu, až bude chvilka času, tak to vše nafotím

Srpen ´07 

  • konečně!!! Hodina "H" a den "D" nastal! První nýty jsou na svých místech a chassis se konečně nekrčí někde v koutě, nýbrž zaujímají čestné místo uprostřed mého paláce (garáže :-)

Leden ´07 

  • tak zatím jsem jen stavebnici vybalil a tak nějak rozmístil po garáži, aby co nejméně překážela... nejprve se musí dodělat pár věcí kolem rodinného domku, a až po té přijde na řadu Tiger.

  • do konce měsíce května by měla snad i dorazit poslední a ta nejdůležitější část kitu a to manuál! Až ho přelouskám, tak už bych měl pomalu začít...