|
Sezóna 2017 |
-
montáž nové specifikace motoru:
-
polomotor Ford Fiesta ST150
-
hlava z 2.3 - velké sací kanály + upraveny
výfukové kanály - vlastní práce
-
přebroušené vačky na 282° se zdvihem 10,51 mm
jak sací taky i výfuková
-
5 padle clutch kit - keramická spojka celý
kit z CG Motorsport Stage 3
-
AEM wideband lambda sonda LSU 4.9
-
abych měl celé olejové hospodářství jako na
dlani, namontována nová sada budíků jen pro tento účel
-
motor kaput - nenadálý únik oleje - komplet GO
motoru:
-
přebroušená klika - komplet nová ojniční i
kliková ložiska Mahle a King
-
dynamické vyvážení spodku spolu se
setrvančníkem
-
osazení motoru - kované ojnice a písty
-
sezóna dojeta na náhradním std motoru - pouze
osazeno novým sáním AT Power s novým filtrem vzduchu
-
konec sezóny stylově na Brněnském automotodromu,
zde je
záznam z předposledního kola
|
|
Sezóna 2016 |
-
dostal se mi pod ruce Westfield - pevná zadní
náprava byla předělána na dvojitou lichoběžníkovou, výsledek mne
samotného překvapil. Změna v komfortu a celkovém pocitu z jízdy.
Náprava luxusně zvládá podélné i příčné nerovnosti.
-
montáž 14" tlumičů Protech - otestováno s
pružinami 8" a 9" v tvrdostech 200 a 140 lb/inch - vybrána 9" v
tvrdosti 14 lb/inch
-
montáž zadních brzd Willwood, kotouče Fiesta a
Sierra Al huby
|
|
Sezóna 2015 |
-
konečně jsem našel odvahu, energii a čas se
vrhnout na kompletní předělávku zadní části mého Tigeru. Původní
náprava ze Sierry šla pryč a místo ní jsem navařil mnou navrhnuté
dvojité lichoběžníky na bázy Rorty IRS, kterou jsem byl nucen
upravit dle mého rámu
-
v aukci se mi podařilo vydražit hliníkové tlumiče
Protech za solidní cenu
-
u přední nápravy jsem změnil geometrii přehozením
horních ramen levou za pravou... uvidím, jak se popasuji se sníženou
výškou... zatím mi vychází cca 65 mm světlá výška pod vanou a cca
110 mm pod dolní okraj rámu
-
díky problémům s olejem a zadíráním jsem zakoupil
originál sníženou Al vanu od Tigerracing
-
na zadní nápravě jsem vyměnil původní otevřený
diferenciál s poměrem 3.62 za LSD s poměrem 3.92:1
-
místo bubnových zadních brzd jsem byl nucen
použít kotoučové ze Sierry s 253 mm koutouči - k omezení jejich
účinku jsem ještě musel zařadit do brzdového okruhu regulátor
brzdového tlaku
-
nádrž zatím zůstala původní kovová, po testování
podle ní navrhnu lehčí a s větším objemem z Al plechu
-
díky šikovnému prostorovému uspořádání se mi
povedlo zvětšit zadní odkládací plochu na dvojnásobek, takže mám
mezi seveny takového kombíka :-)
-
tyč řízení uložena do dvou SLF ložisek - původní
uložení ze sierry vykazoval jisté vůle :-)
- zakoupena zánovní klika, přebroušena a osazena
novými ojničními a klikovými ložisky, nová těsnění, pístní kroužky
|
|
Sezóna 2014 |
- motor opět KO!!! - bleskový výlet do Polska,
nákup motoru a jeho přehození u kamaráda - po dvou
dnech velice intenzivní práce se vše povedlo - odhalena příčina
zadírání
- nové svody výfuku 4-2-1
- ladění ECU map
- nové pneu FALKEN Ziex ZE 912 - 205/60
R13
- měření 20-100 km/h na II. rychlost
a 0-400 m
- inspekce výfukových svodů a posváření nového
tlumiče výfuku
|
|
Sezóna ´12
-´13 |
- naladění ECU map, odzkoušení a výlet na brzdu
- provedeno pár měření 20-100 km/h na II. rychlost
- provedena malá "GO" po zadření motoru
- instalace vysokotlaké benzínové pumpy a filtrů +
zpětný odvod paliva do nádrže
- pro testování jsem si posvářel tišší tlumič
výfuku původem ze Suzuki SV600 - jsem zvědav, kolik mu bude brát
výkonu, protože ztišení bylo opravdu velmi znatelné, na volnoběh
není motor skoro slyšet
- svody výfuku jsem použil původní z Pinta, jen
jsem je převařil na přírubu pasující na Duratec, navaření redukce na
lambda sondu už byla jen třešinka na dortu :-)
- ECU management jsem si vybral open
source jednotku Microsquirt - instalace byla překvapivě snadná a
víceméně byla hodně podobná předchozímu MJL ECU systému
- výroba držáků na nový chladič (VW Polo -
podstatná úspora hmotnosti oproti předcházejícímu mosaznému) +
instalace celého vodního systému
- výroba držáku alternátoru + nákup vhodného řemene
a napínáku
- silentbloky z původního Pinta a držáky motoru
jsem posvářel z jeklů
- výhodný nákup snížené vany na Ebay - montáž
snížené vany
- montáž odlehčeného setrvačníku 3.7kg - pasuje na
něj spojka z Pinta, tak zatím používám úplně standardní, co my zbyla
po prodeji starého motoru. Uvidím, jak se s tím popere.
- motor nejdříve prošel kompletní očistou, demontáž
všech zbytečností a pomaloučku se začalo se vpasováváním do
motorového prostoru - bylo to těsné, ale povedlo se
- svody sání objednány od oblíbeného dodavatele z
GB
- pro motor (DURATEC 2.0 HE 16V - kód CJBA) jsem si
zajel do Polska - cena velmi příjemná a když už jsem to měl při
cestě, naskytla se báječná příležitost ke koupi GSX-R throttle
bodies
|
|
Sezóna ´11 |
- montáž odlehčeného setrvačníku
- motor osazen ventily specifikace GP1
- snížená vana
- časování vačky
- u karburátoru ZX9R se mi nejvíce osvědčila
velikost hlavní trysky 168 a dvě podložky pod jehlou
- nápad s plastovou nádrží byl fajn, bohužel z
dlouhodobého hlediska samá negativa - nádrž i po x-tém převaření
neustále teče... a to již tak, že je to nebezpečné! Pro příští
sezónu nasadím opět původní nádrž a do budoucna si připravím plány
na nádrž z Al plechu
- ověření výkonu na brzdě
- prodej motoru
- výběr/nákup motoru
|
|
Duben ´10 |
- plastová vana na svém místě
- uchycení alternátoru
- nastavení karburátorů
- výměna baterie za lehčí
|
|
Březen ´10 |
- vyšetřil jsem si jeden den a vrhl se do garáže -
motor šel ven
- vyměnil jsem vodní pumpu a mrazové zátky
- též jsem nahradil původní řemeničku vačkového
hřídele za stavitelnou
- původní prosakující hlavní brzdový váleček je
vyměněn za nový
- připravuji si materiál a vymýšlím držák na
alternátor
- plastová nádrž byla na převaření nalévacího
otvoru - ještě drobné úpravy a půjde na své místo
|
|
Leden ´10 |
- trošičku jsem se podíval na pozadí mého Tigera (s
pilkou na železo .-)
- původní kovovou 25l nádrž zaměním za 47l
plastovou - proč? 1. Zisk dalších 22l pro delší
cestování bez nutnosti tak často tankovat; 2. Úspora cca 7kg v "mrtvém" materiálu...
|
|
Léto ´09 |
- laminátování nádechu sání na kapotě
- měření výkonu na motorové brzdě - Falcon Racing
- upgrade podvozku - předek i zadek byl osazen
stavitelnými tlumiči SPAX
- ladění karburátoru
- no a hlavně se jezdilo a testovalo.... nejenom
stavbou a vylepšováním člověk je živ! V krásném počasí jet Tigerem
je nádhera a člověk se kochá a užívá si to... když lehce prší nebo
je namoklo, tak je to především zábava např. při driftování .-)
|
|
Během stavby |
- Brzdový kit Wilwood Powerlite
- Strmé řízení
- Volant 11" SPK alcantra black
- Odnímatelná nába volantu
- Gearlever extension
- Competition Gear Lever
- ZX6R
karburátory
- Svody výfuku 4-1
- Úpravy hlavy
- MJL zapalování
|
|