Modifications - úpravy a vylepšení

Sezóna 2017
  • montáž nové specifikace motoru:

    • polomotor Ford Fiesta ST150

    • hlava z 2.3 - velké sací kanály + upraveny výfukové kanály - vlastní práce

    • přebroušené vačky na 282° se zdvihem 10,51 mm jak sací taky i výfuková

    • 5 padle clutch kit - keramická spojka celý kit z CG Motorsport Stage 3

    • AEM wideband lambda sonda LSU 4.9

  • abych měl celé olejové hospodářství jako na dlani, namontována nová sada budíků jen pro tento účel

  • motor kaput - nenadálý únik oleje - komplet GO motoru:

    • přebroušená klika - komplet nová ojniční i kliková ložiska Mahle a King

    • dynamické vyvážení spodku spolu se setrvančníkem

    • osazení motoru - kované ojnice a písty

  • sezóna dojeta na náhradním std motoru - pouze osazeno novým sáním AT Power s novým filtrem vzduchu

  • konec sezóny stylově na Brněnském automotodromu, zde je záznam z předposledního kola

Sezóna 2016
  • dostal se mi pod ruce Westfield - pevná zadní náprava byla předělána na dvojitou lichoběžníkovou, výsledek mne samotného překvapil. Změna v komfortu a celkovém pocitu z jízdy. Náprava luxusně zvládá podélné i příčné nerovnosti.

  • montáž 14" tlumičů Protech - otestováno s pružinami 8" a 9" v tvrdostech 200 a 140 lb/inch - vybrána 9" v tvrdosti 14 lb/inch

  • montáž zadních brzd Willwood, kotouče Fiesta a Sierra Al huby

Sezóna 2015
  • konečně jsem našel odvahu, energii a čas se vrhnout na kompletní předělávku zadní části mého Tigeru. Původní náprava ze Sierry šla pryč a místo ní jsem navařil mnou navrhnuté dvojité lichoběžníky na bázy Rorty IRS, kterou jsem byl nucen upravit dle mého rámu

  • v aukci se mi podařilo vydražit hliníkové tlumiče Protech za solidní cenu

  • u přední nápravy jsem změnil geometrii přehozením horních ramen levou za pravou... uvidím, jak se popasuji se sníženou výškou... zatím mi vychází cca 65 mm světlá výška pod vanou a cca 110 mm pod dolní okraj rámu

  • díky problémům s olejem a zadíráním jsem zakoupil originál sníženou Al vanu od Tigerracing

  • na zadní nápravě jsem vyměnil původní otevřený diferenciál s poměrem 3.62 za LSD s poměrem 3.92:1

  • místo bubnových zadních brzd jsem byl nucen použít kotoučové ze Sierry s 253 mm koutouči - k omezení jejich účinku jsem ještě musel zařadit do brzdového okruhu regulátor brzdového tlaku

  • nádrž zatím zůstala původní kovová, po testování podle ní navrhnu lehčí a s větším objemem z Al plechu

  • díky šikovnému prostorovému uspořádání se mi povedlo zvětšit zadní odkládací plochu na dvojnásobek, takže mám mezi seveny takového kombíka :-)

  • tyč řízení uložena do dvou SLF ložisek - původní uložení ze sierry vykazoval jisté vůle :-)

  • zakoupena zánovní klika, přebroušena a osazena novými ojničními a klikovými ložisky, nová těsnění, pístní kroužky
Sezóna 2014
  • motor opět KO!!! - bleskový výlet do Polska, nákup motoru a jeho přehození u kamaráda - po dvou dnech velice intenzivní práce se vše povedlo - odhalena příčina zadírání
  • nové svody výfuku 4-2-1
  • ladění ECU map
  • nové pneu FALKEN Ziex ZE 912 - 205/60 R13
  • měření 20-100 km/h na II. rychlost a 0-400 m
  • inspekce výfukových svodů a posváření nového tlumiče výfuku
Sezóna        ´12 -´13
  • naladění ECU map, odzkoušení a výlet na brzdu
  • provedeno pár měření 20-100 km/h na II. rychlost
  • provedena malá "GO" po zadření motoru
  • instalace vysokotlaké benzínové pumpy a filtrů + zpětný odvod paliva do nádrže
  • pro testování jsem si posvářel tišší tlumič výfuku původem ze Suzuki SV600 - jsem zvědav, kolik mu bude brát výkonu, protože ztišení bylo opravdu velmi znatelné, na volnoběh není motor skoro slyšet
  • svody výfuku jsem použil původní z Pinta, jen jsem je převařil na přírubu pasující na Duratec, navaření redukce na lambda sondu už byla jen třešinka na dortu :-)
  • ECU management jsem si vybral open source jednotku Microsquirt - instalace byla překvapivě snadná a víceméně byla hodně podobná předchozímu MJL ECU systému
  • výroba držáků na nový chladič (VW Polo - podstatná úspora hmotnosti oproti předcházejícímu mosaznému) + instalace celého vodního systému
  • výroba držáku alternátoru + nákup vhodného řemene a napínáku
  • silentbloky z původního Pinta a držáky motoru jsem posvářel z jeklů
  • výhodný nákup snížené vany na Ebay - montáž snížené vany
  • montáž odlehčeného setrvačníku 3.7kg - pasuje na něj spojka z Pinta, tak zatím používám úplně standardní, co my zbyla po prodeji starého motoru. Uvidím, jak se s tím popere.
  • motor nejdříve prošel kompletní očistou, demontáž všech zbytečností a pomaloučku se začalo se vpasováváním do motorového prostoru - bylo to těsné, ale povedlo se
  • svody sání objednány od oblíbeného dodavatele z GB
  • pro motor (DURATEC 2.0 HE 16V - kód CJBA) jsem si zajel do Polska - cena velmi příjemná a když už jsem to měl při cestě, naskytla se báječná příležitost ke koupi GSX-R throttle bodies
Sezóna ´11
  • montáž odlehčeného setrvačníku
  • motor osazen ventily specifikace GP1
  • snížená vana
  • časování vačky
  • u karburátoru ZX9R se mi nejvíce osvědčila velikost hlavní trysky 168 a dvě podložky pod jehlou
  • nápad s plastovou nádrží byl fajn, bohužel z dlouhodobého hlediska samá negativa - nádrž i po x-tém převaření neustále teče... a to již tak, že je to nebezpečné! Pro příští sezónu nasadím opět původní nádrž a do budoucna si připravím plány na nádrž z Al plechu
  • ověření výkonu na brzdě
  • prodej motoru
  • výběr/nákup motoru
Duben ´10
  • plastová vana na svém místě
  • uchycení alternátoru
  • nastavení karburátorů
  • výměna baterie za lehčí
Březen ´10
  • vyšetřil jsem si jeden den a vrhl se do garáže - motor šel ven
  • vyměnil jsem vodní pumpu a mrazové zátky
  • též jsem nahradil původní řemeničku vačkového hřídele za stavitelnou
  • původní prosakující hlavní brzdový váleček je vyměněn za nový
  • připravuji si materiál a vymýšlím držák na alternátor
  • plastová nádrž byla na převaření nalévacího otvoru - ještě drobné úpravy a půjde na své místo
Leden ´10
  • trošičku jsem se podíval na pozadí mého Tigera (s pilkou na železo .-)
  • původní kovovou 25l nádrž zaměním za 47l plastovou - proč? 1. Zisk dalších 22l pro delší cestování bez nutnosti tak často tankovat; 2. Úspora cca 7kg v "mrtvém" materiálu...
Léto ´09
  • laminátování nádechu sání na kapotě
  • měření výkonu na motorové brzdě - Falcon Racing
  • upgrade podvozku - předek i zadek byl osazen stavitelnými tlumiči SPAX
  • ladění karburátoru
  • no a hlavně se jezdilo a testovalo.... nejenom stavbou a vylepšováním člověk je živ! V krásném počasí jet Tigerem je nádhera a člověk se kochá a užívá si to... když lehce prší nebo je namoklo, tak je to především zábava např. při driftování .-)
Během stavby
  • Brzdový kit Wilwood Powerlite
  • Strmé řízení
  • Volant 11" SPK alcantra black
  • Odnímatelná nába volantu
  • Gearlever extension 
  • Competition Gear Lever
  • ZX6R karburátory
  • Svody výfuku 4-1
  • Úpravy hlavy
  • MJL zapalování